Lessen

Alle bewegingen die je maakt, zijn door middel van bewegingsketens met elkaar verbonden. In deze ketens kunnen door verschillende redenen verstoringen ontstaan. B.v: spanning, stress, een hobby of sport waarbij je steeds dezelfde beweging maakt, lang in dezelfde werkhouding zitten of staan. Door deze verstoringen kunnen allerlei houdings/bewegingspatronen ontstaan. B.v: je bovenrug wordt krom, je schouders stijf, er ontstaat spanning in je onderrug. Dit gaat gaat uiteindelijk je bewegingen beperken en hier kunnen klachten uit ontstaan. Alignment Yoga helpt spierspanning te verminderen, je houding te verbeteren en is een goede manier om te leren omgaan met spanning en stress.

grey-blue-450-200x200Alignment Yoga: In deze herstellende en matig intensieve yogales leer je de vaste houdings- en bewegingspatronen te doorbreken. Goede alignment wil zeggen dat het lichaam zonder spanning vrij kan bewegen. Er gaat speciaal aandacht naar het “uitlijnen” van de wervelkolom. Dit kan helpen om nek, rug en schouderklachten te verminderen en te voorkomen. Alignment Yoga helpt om de “gestresste” spieren te ontspannen en de “slapende” spieren wakker te schudden. Tijdens de lessen wordt er gewerkt aan kracht en flexibiliteit en is er ruimte voor totale ontspanning.

In de lessen wordt gebruik gemaakt van o.a. de Back Mitra http://nl.backmitra.com

Starters Yoga: Omdat yoga voor iedereen is, maar voor beginnende yogi’s en sommige ouderen het tempo in de lessen iets te hoog kan liggen, is er starters yoga. Een minder intensieve alignment yogales, waarin er meer tijd wordt genomen om in en uit de houdingen te komen.

Fit Yoga: Een intensieve yogales, waarin veel aandacht gaat naar de opbouw van spierkracht. Yogaposes worden afgewisseld met krachtoefeningen en na pittige inspanning volgt volledige ontspanning.